تقریبا 83 میلیون نفر کاربر وب سایت تخفیف روزانه گروپون هستند که نشان دهنده "قدرت خرید گروهی با استفاده از تخفیف یا بن هستند". یکی از مشخصات ویژه این وب سایتها، ارائه پیشنهادهای ( معامله)روزانه است که اگر سریع عمل نکنید، پیشنهاد امروز، فردا وجود نخواهد داشت. گروپون ها حاصل فعالیت مستمر برند سازی اینترنتی بوده اند. شما میتوانید در وب سایتهای تخفیف روزانه بلیطهای کنسرت نیمه قیمت، کارتهای هدیه با تخفیف و یا پینتبال و یا هزاران چیز دیگر را خرید نمایید. اما برای اینکه تخفیفهای ویژه دریافت کنید، تعدادی خاصی کاربر باید از این پیشنهادها استفاده کنند. میزان فروش نشان دهنده ارزش معاملاتی است که در این وب سایتها قرار داده میشوند. آف چی و نت برگ و یا سایتهای شبیه آن، معمولا پیشنهادهای تخفیف را در بازه زمانی محدود برای محصولات و خدمات خاص در نظر میگیرند. اعضای این وب سایتها، ایمیلهایی را برای این پیشنهادها در هر روز دریافت میکنند و در روز تنها خریدهای محدودی را میتوانند انجام دهند. البته معرفی کردن و خرید دوستان نیز به معنای امتیاز ویژه برای کسی است که دوستان خود را معرفی کرده است.گروپون اولین وب سایت تخفیف روزانه بود اما افراد زیادی به سرعت راه او را پی گرفتند. صدها سایت تجارت روزانه وجود دارند که تخفیفهای بسیار عالی برای محصولات و خدمات گوناگون به کاربران خود پیشنهاد میکنند. شما میتوانید محصولات و خدمات بسیار زیادی را از این وب سایتها خریداری کنید. روند استفاده کاربران این وب سایتها آنقدر سریع است که خرید گروهی ( صحیح تر تخفیف روزانه است ) به یکی از روشهای جدید بازاریابی تبدیل شده است . بررسیهای بروز بازار نشان میدهد که حباب وب سایتهای تخفیف روزانه به خاطر اشباع بیش از حد و خستگی مشتریان در حال انفجار است. اما هنوز این نوع وب سایتها پتانسیل زیادی برای تجارتهای کوچک دارند که میخواهند فروش خود را بالا ببرند.تخفیف روزانه برای شما چه معنایی دارد؟در این وب سایتها هر کسی میتواند یک تاجر باشد. یک آقای 30 ساله به دنبال بلیط رستوران محبوبش با 30 درصد تخفیف است، یا یک خانم 40 ساله میتواند به دنبال تخفیف یک سفر دلچسب و دلخواه باشد. هر کسی میتواند چیزی که میخواهد را با تخفیف در این وب سایتها پیدا کند. پس این وب سایتها برای کاربران متفاوت با ویژگیها و خواستههای متفاوت، معنای خود را خواهندداشت. یکی از فواید این نوع وب سایتها برای تجارتهای کوچک، نوعی جدید از تبلیغات پیشبرد فروش است. وبسایتهایی مانند نت برگ و آف چی از روزنامهها و رادیوها بیشتر مخاطب مواجه شده داشته و هر فردی که به دنبال گرفتن تخفیف است، میتواند شما را در آنجا مشاهده کند. چنین وب سایتهایی میتوانند یکی از بهترین کانالهای ارتباطی برای کارآفرینی و کارآفرینانی باشند که به دنبال خرده فروشی در سطح کشور هستند. توجه داشته باشید که امروزه هزینههای تبلیغات سنتی و حتی اینترنتی در بازار شلوغ و رقابتی امروز (برای رساندن صدای خود در شلوغی بازار) بسیار بیشتر از شرکت کردن در چنین وبسایتهایی است، در حالی که شما هیچ وقت از نتیجه کار خود ودر افزایش فروش از تبلیغات اطمینان نخواهید داشت . در این وب سایتها شما مطمئن هستید که با پیشنهادهای ویژه ، حداقل افزایش فروش را تجربه خواهید کرد. نتیجه استفاده از این نوع تبلیغات پیشبرد فروش مصرفی محرک و انگیزه خرید دادن به مشتریان هدف میباشد که در کنار آگاهی دادن محرکی برای خرید ایجاد کرده و از مصرف کننده دعوت میکند که درحال حاضر معامله را به انجام برساند.باید توجه داشت که این ارتباط کوتاه مدت بوده و نمیتوان به این وسیله در مشتریان رجحان ایجاد کرد.
برند به عنوان شخصیت[ پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394 ] [ 20:22 ] [ Trina ]